Search

同場加映:day day防疫情緒都要唞吓氣- 20200726 - 副刊 - 明報新聞網

drawinglord.blogspot.com

■問:星期日生活

■答:劉喜寶

問:七月下旬疫情在社區爆發,不明源頭個案增加,有意見認為早一階段官民都希望復常的心態,令大家放鬆防備,你是否同意?

答:都同意嘅。始終睇數字的確有回落之勢,而政府亦放寬咗措施。咁市民基於呢啲情况覺得「我可以鬆懈啲啲啦」都係好正常。所以,(理論上)坐擁最多數據嘅政府幾時放寬、放寬幾多其實係一個好高深嘅學問。香港係咪放寬太多所以死灰復燃?好難講。但唔係冇可能。

問:如何理解這種復常的欲望?

答:又冇話理解唔理解嘅。不過當年SARS由2月左右爆到6月左右完結,可能大家會覺得今次都一樣,有咁嘅預期。之前都有人流傳隻病毒會「熱死」,但當然最後冇咁嘅事啦。所以,嚟緊大家都可能struggle,如果耐過SARS,咁即係會點呢?會幾耐呢?呢個不確定性可以令人好氣餒、或者好不安。

問:有一派聲音認為政府應實施禁足令及封城等措施,令個案清零,反對意見認為這對經濟造成太大影響,社會應以新常態應對,將疫情穩定在香港醫療制度可應對的水平,你傾向支持哪一種防疫策略?哪一種對市民的精神健康更有益?

答:因為我唔係流行病學者,所以我好難話邊種好啲。但如果係前者,一定會對生活有好大影響,所以效果一定要係好justified得到。香港大多數人住喺好細嘅地方,生活好依賴隨傳隨到,便利嘅服務/購物,咁封城嘅成本好大,市民對於封城後嘅結果自然覺得要好有用先叫合理。而且,係咪一封完就從此冇事先?如果人們有呢個false hope(睇英國等地似乎封完都仲有、甚至有可能再封),咁之後嘅行為反彈(好似開放番時,英國當晚即刻有好多人衝去酒吧)可以好大。咁喺流行病學上係咪控制疫情嘅好方法呢?呢個真係我唔知啦……呢個真係comment唔到。

而後者,的確可以話比較易接受同易adapt(適應)。如果我哋要打長期戰,似乎後者會比較可以令人產生一啲新習慣——例如戴口罩。坦白講,兩傘以至反送中,大家from time to time都會戴口罩,可能因為咁香港人普遍對戴口罩冇咩大反感。

新常態中,搵番自己嘅節奏

問:香港人口密度高環境也擠迫,如果說社會因應疫情進入新常態,市民時刻注意防疫又不至於走向極端,應如何做到?你個人又如何維持在疫情下保持警覺,又不會有太大的心理負擔?

答:我哋嘅研究亦有睇到有「自我慈悲」(self compassion)呢個特質嘅人似乎係疫情中面對壓力時都會有較少抑鬱/焦慮徵狀。自我慈悲係講:1)對自己身心需要都有覺察,而唔係忽視;2)明白到呢個難關人人都係struggle,而唔係咩都攬上身;3)對自己寬容啲,明白自己都有限制,唔係超人。其實呢個疫情好特別——唔知幾時完、唔知會幾大鑊。有時人只能夠go by the flow,要學識放過自己。新常態底下,我哋未必事事做到100分,家長在家工作都會有躁底嘅時候,等等。要接受我哋係要時間喺「新常態」中搵番個「常態」。放過自己、寬恕自己嘅心態喺咁難以控制嘅情况下好緊要。而放過自己嘅人亦懂得放過、寬恕別人。咁令社會都冇咁緊張。

另一樣嘢係盡量以不同方法維繫重要嘅人際關係。無論facetime又好、傾電話又好,唔好懶。寂寞容易令人諗埋一邊。

第三,盡量維持生活嘅節奏。在家工作嘅話,都唔好覺得自己要萬能或者隨傳隨到。外國有講在家工作嘅單身人士好容易有所謂toxic productivity——覺得自己要每分每刻都工作,令自己過勞。冇咗每日返工放工嘅節奏,人更加要為自己訂定新節奏,定時食飯、見字飲水、做運動、適當休息睡眠。有時人出少咗街,日照少咗、運動少咗,飲食作息要有所調整都係正常。

編輯//劉子斌

fb﹕http://www.facebook.com/SundayMingpao

Let's block ads! (Why?)




July 26, 2020 at 03:36AM
https://ift.tt/300305J

同場加映:day day防疫情緒都要唞吓氣- 20200726 - 副刊 - 明報新聞網

https://ift.tt/2Axb9Vz


Bagikan Berita Ini

0 Response to "同場加映:day day防疫情緒都要唞吓氣- 20200726 - 副刊 - 明報新聞網"

Post a Comment

Powered by Blogger.